piątek, 7 sierpnia 2015

Boczek gotowany na parze

Ufff...jak gorąco. Dobrze, że mój TM odwala za mnie połowę roboty.
  • dowolna ilość surowego boczku (u mnie około 700 g)
  • około 100 g warzyw (marchew, pietruszka, seler, por)  pokrojonych na kawałki około 3 cm
  • płaska łyżka domowej przyprawy warzywnej
  • gorąca woda
  • sól morska

Do naczynia miksującego wlać około 500 g gorącej wody. Boczek umyć, ułożyć w koszyczku, gotować 20 min/Varoma/ obroty 1 (z założoną miarką na pokrywie).

Po tym czasie wyjąć koszyczek z boczkiem, dodać warzywa, przyprawę (ewentualnie uzupełnić wodę w naczyniu), ponownie włożyć boczek z koszyczkiem i gotować kolejne 20 minut/ Varoma/ obr. 1/

Po kolejnych dwudziestu minutach sprawdzić widelcem miękkość boczku. Jeśli jest taka potrzeba, gotować kolejne około 20 minut.
  • Boczek gotowałam w sumie 60 minut.
  • Większą ilość boczku (powyżej 700 g) można ugotować na przystawce Varoma, wlewając do naczynia miksującego 1000 g wody i warzywa.
  • Powstały z gotowania boczku wywar wykorzystałam do ugotowania zupy ogórkowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń