wtorek, 1 września 2015

Keczup z "Kulinarnego ABC"

Dzisiaj przerobiłam 4 kg pomidorów.  

  • 1000 g pomidorów, bez gniazd nasiennych i skórki, pokrojonych na ćwiartki
  • 200 g cebuli, przekrojonej na pół
  • 30 g cukru
  • 1 łyżeczka octu
  • 1/2 łyżeczki musztardy
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 szczypty pieprzu, mielonego
  • 12 szczypty cynamonu
  • 12liście laurowe, suszone
  • 2 ziarenka ziela angielskiego (u mnie szczypta mielonego ziela angielskiego)
  • 12 goździki (u mnie mała szczypta mielonych goździków)
  • maleńki kawałeczek surowej czuszki
1. Do naczynia miksującego włożyć pomidory, cebulę, cukier, ocet, musztardę, sól, pieprz i cynamon, zmiksować 30 s/ obr. 10.

2. Dodać liście laurowe, ziele angielskie i goździki, zamiast miarki na pokrywę naczynia miksującego nałożyć koszyczek, gotować około 45 min/ Varoma/ obr. 2.

3. Z keczupu usunąć liście laurowe, ziele angielskie i goździki, zmiksować 10 s/ obr. 5 (ja miksowałam 1 min. 30 s/ obroty 9).

4. Keczup przelać do sparzonego wrzątkiem słoiczka, zakręcić, odstawić do góry dnem do ostudzenia.

Jeśli do keczupu dodamy mielone ziele angielskie i goździki, wtedy nie musimy grzebać w naczyniu miksującym w  ich poszukiwaniu.

Warianty
  • Można dodać więcej lub mniej przypraw korzennych, w zależności od upodobań.
Idealne pomidory na przetwory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń